• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Izvor: Informer.rs

03.04.2024

16:30

Pre 121 godinu prvi automobil je stigao u Srbiju! Nazivali su ga aždajom koja gazi sve pred sobom, a evo šta se dogodilo sa njim

profimedia

Zanimljivosti

Pre 121 godinu prvi automobil je stigao u Srbiju! Nazivali su ga aždajom koja gazi sve pred sobom, a evo šta se dogodilo sa njim

Podeli vest

Pre tačno 121 godinu, 3. aprila 1903, na železničku stanicu je pravo iz Beča stigao prvi automobil u Srbiju.

Automobil je koštao pravo bogatstvo, a njegov vlasnik bio je Boža Radulović, bogati beogradski kućevlasnik. 

Pričalo se da je automobil koštao kao  jedna kompletno opremljena kuća u Beogradu i to jednospratnica u Knez Mihailovoj.

Ni sam vlasnik nije znao da upravlja automobilom, pa je zajedno sa njim iz fabrike automobila stigao i vozač.

Ponosni vlasnik se u pratnji nekoliko prijatelja i radoznalaca provozao svojom neobičnom „kočijom“ od Železničke stanice današnjom Nemanjinom, pa ulicom Kneza Miloša ka Topčideru.

Foto: Shuterstock

Starinski automobil

Prvi beogradski automobil bio je neobična sprava koja je izgledala kao baldahin na točkovima i štektala kao mitraljez. Ljudi su u početku zazirali i sklanjali se od njega.

Reč je o automobilu fabrike "Nasselsdorf. Ova fabrika danas je poznata pod imenom Tatra. 

Prvi autoomobil u gradu je danima bio tema o kojoj se pričalo. Novo čudo tehnike su svi komentarisli, a jedan od komentara je glasio:

 - Prođe sinoć aždaja, svetle joj se oči nadaleko i brekće, a gazi sve pred sobom , prenosi Istorijski zabavnik.

Zanimljivo je da vlasnik automobila, Boža Radulović, nije imao ni najmanju nameru da sedne za volan svog automobila. Kažu da ga je i sama mogućnost da vozi kola plašila i da je zbog toga majstor pristigao iz fabrike dobio zadatak da bogataševog prijatelja Sretena Lukića nauči da vozi i održava mašinu.

Tako je Sreten postao prvi profesionalni vozač kod nas. Njegova vozaćka dozvola se i danas čuva u beogradskom Muzeju automobila.

- Boža Radulović je poticao iz bogate porodice, otac mu je bio trgovac, a on sam oficir. Međutim, nije umeo sa novcem, pa je sve uspeo da potroši. Ubrzo je i bankrotirao, pa je auto dospeo u vlasništvo kralja Petra Prvog Karađorđevića. Automobil se kod kralja zadržao čitavu jednu deceniju, do povlačenja preko Albanije 1915. godine. Od tada se autu gubi svaki trag, pa se pretpostavlja da je skroz uništen jer je korišćen za potrebe rata - ispričao je jednom prilikom osnivač i vlasnik Muzeja automobila Bratislav Petković.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set

Srbija