CRNOGORCI PREDAJU AMERIKANCIMA DVA AMANDMANA: Podgorica će glasati za sramnu Rezoluciju o Srebrenici
105. 05. 2024. u 18:58
205. 05. 2024. u 18:58
Društvo
Pruga kroz Srbiju, od Beograda preko Novog Sada i Subotice do Kelebije, duga je nešto više od 180 kilometara, njena rekonstrukcija i modernizacija obavlja se na tri deonice.
Gradi se oko 120 novih objekata – podvožnjaci, nadvožnjaci, galerije... Rekonstruisane su stare stanice i izgrađene nove.
Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije navodi da je gotvo završena izgradnja velikog vijadukta kroz Frušku goru, dugog tri kilometra, dve tunelske cevi od hiljadu i 1.100 metara.
Svi radovi na gradnji pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat od Beograda do Novog Sada u završnoj su fazi, u toku su statički testovi koloseka i pratećih sistema - tokom januara i februara obavljaće se dinamičko testiranje, a komercijalna eksploatacija pruge biće omogućena u martu.
Pruga Beograd - Novi Sad, godinama je zbog nebrige i neodržavanja, propadala, zbog čega je saobraćaj na određenim pravcima bio jako usporen.
Rekonstrukcijom dela postojeće, ali i izgradnjom novog železničkog pravca na kojem se nalazi veliki broj vijadukta, podvožnjaka, nadvožnjaka, te i najduži tunel u Srbji "Čortanovci" sa dužinom od 2.242 metra, do Novog Sada će se stizati za oko pola sata.
Železnička stanica Inđija
Rekonstrukcija železničke stanice Inđija, na deonici brze pruge Stara Pazova-Novi Sad počela je prošle godine.
Stanica je izgrađena davne 1883. godine i više decenija unazad nije bila rekonstruisana.
Kako je prilikom početka radova Tanjugu rekao Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije, radovima je obuhvaćena rekonstrukcija fasade, zamena stolarije i nadstrešnica, kompletna obnova enterijera, spoljno uređenje, uređenje stanicnog partera i zelenih površina i ozelenjavanje prostora oko stanice. Pored toga, u okviru stanice, predviđena je i izrada novih signalno-sigurnosnih i telegrafsko-telefonskih objekata i uređaja.
Građevinske radove na rekonstrukciji železničke stanice u Indiji izvodi ruska kompanija RŽD International.
Rekonstruišu se i sve ostale stanice, a u našoj galeriji možete pogledati kako će izgledati.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
"Štadlerovi" vozovi na dva nivoa imaju 12 kliznih vrata na električni pogon i dugački su čak 100 metara i imaju 316 sedišta. U vozovima postoje i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, vaj-faj sistem za rezervaciju sedišta, sistem za zvučna obaveštenja i monitori za vizuelno obaveštavanje putnika, uključujući i prikaz rezervisanih mesta u vozu. Nadležni su najavili da će vozovi na pruzi Beograd - Novi Sad, koju grade kineske i ruske firme sa domaćim proizvođačima, početi da saobraćaju krajem ove godine sa probama, a da će od marta 2022. godine krenuti redovne linije.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Ugovor o nabavci tri putnička elektromotorna voza za brzine od 200 kilometara na sat potpisan je 8. aprila u Beogradu.
Ovi vozovi saobraćaće na pruzi od Beograda do Novog Sada. Ova deonica je deo brze pruge od Beograda do Budimpešte, a putovanje između ta dva grada trajaće samo pola sata. To je kao da popijete jednu kafu, ili obavite jedan telefonski razgovor. Karta će, prema ranijim najavama, koštati oko 1.000 dinara.
Dabldeker će saobraćati na relaciji Begrad Novi Sad, a drugi istog kvalitea na pruzi Beograd-Valjevo-Užice.
Kako je JUČE rekao predsednik Vučić, ljudi će za mesec i po dana biti oduševljeni, jer se voz ne čuje, i u njemu je sve prva klasa. Kaže da je voz bolji i od japanskih i kineskih, a u njemu će biti i posluženje i stjuardese, a cena karte za brzi voz će biti do 1.000 dinara.
Elektromotorne garniture "Kiss 200" koje će saobraćati na relaciji Novi Sad-Beograd sa pet redovnih linija u jednom smeru i pet u drugom, imaju 314 mesta.
Dragana Stanković iz "Srbija Voza" ukazuje na to da je reč o najekskluzivnijim elektromotornim garniturama koje saobraćaju i u pojedinim evropskim zemljama.
"Srbija Voz kao operater prvi u regionu ima takve vozove. Iz centra Beograda do centra Novog Sada stižete intersiti vozom za 36 minuta, regioekspres vozom za 40 minuta ili regio vozom za 50 minuta", ističe Stankovićeva.
Deonica od Beograda do Stare Pazove finansirana je iz kineskog kredita, od Stare Pazove do Novog Sada iz ruskog zajma. Za radove na trećoj deonici od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija, koji su krenuli pre nekoliko meseci, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita.
Prema rečima ministra Momorovića, građevinska dozvolaje izdata pre nekoliko meseci i završeno je 95 odsto eksproprijacije.
"Tu više nema zastoja. Radovi se intenzivno izvode. Vraćamo železnicu na velika vrata u našu državu", ocenjuje Momirović.
Treća deonica do Kelebije trebalo bi, kaže, da bude završena za tri godine čime Srbija postaje deo moderne evropske železničke mreže.
Voz sa mernim kolima Nemačkih železnica za testiranje brze pruge od Beograda do Novog Sada, dostigao je brzinu od 201,5 kilometara na sat. Voz je tu brzinu dostigao bez ikakvih teškoća u funkcionisanju i saobraćaju.
Prvi put brzina od 200 kilometara na sat ostvarena je prilikom saobraćaja voza za testiranje na deonici brze pruge između Stare Pazove i Nove Pazove.
Tom prilikom brzinomer u specijalnoj lokomotivi koja je za potrebe testiranja brze pruge u Srbiji stigla iz Nemačke zabeležio je maksimalnu brzinu od 201,5 kilometara na sat.
Testiranje se odvija prema utvrđenoj dinamici i biće nastavljeno i narendih dana.
Voz Nemačkih železnica svakodnevno obavlja veći broj vožnji na prvoj srpskoj brzoj pruzi.
U glavnoj železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, u funkciji je nova Telekomanda za saobraćaj vozova velikih brzina, odnosno Dispečerski komandni centar, u kome stručne službe Infrastrukture železnica Srbije i izvođača radova neprekidno prate funkcionisanje saobraćaja na brzoj pruzi i testiranja koja se obavljaju, kažu za Tanjugu u srpskim železnicama.
Dinamička testiranja na pruzi za brzinu do 200 km na sat od Beograda do Novog Sada počela je 17. januara, a dan kasnije stigla su i specijalna merna kola kompanije Nemačkih železnica "Deutsće Bahn Systemtećnik", koja je angažovana za realizaciju ovog posla.
Testiranje brze pruge obavlja se fazno i po deonicama duž cele brze pruge Beograd - Novi Sad, a planirano je da ova faza ispitivanja traje do 4. februara 2022. godine.
Testiranja se obavljaju svakodnevno u periodu od 7.00 do 17.00 sati odnosno u vidnom delu dana i u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja na pruzi Beograd - Stara Pazova - Novi Sad.
U saopštenju kompanije Infrastruktura železnice Srbije, navodi se i da će pruga Niš – Brestovac biti završena do juna 2023. godine, uključujući i izgradnju osam novih armirano-betonskih mostova, na mestu postojećih koji će biti uklonjeni", čime će tapruga biti osposobljena za brzine do 120 kilometara na sat.
U proteklih sedam godina završena je rekonstrukcija ukupno 227 kilometara magistralnih i 529 kilometara regionalnih pruga, odnosno ukupno oko 750 kilometara pruga u Srbiji.
U toku je priprema dokumentacije za modernizaciju i rekonstrukciju još oko 720 kilometara magistralnih pruga u Srbiji, što treba da se realizuje u narednih nekoliko godina.
Reč je, kako navode Infrastrukture železnica Srbije, o prugama Sićevo – Dimitrovgrad, sa obilaznicom oko Niša, Stalać – Đunis, Valjevo - Vrbnica na barskoj pruzi, obilaznica Beli Potok – Vinča – Pančevo, Resnik – Velika Plana – Niš – Preševo – državna granica sa Severnom Makedonijom, kao i Stara Pazova – Šid.
Novom brzom prugom, čiju je gradnju najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, od Beograda do Skoplja putnici će stizati za svega tri sata i 15 minuta. Primera radi, toliko sada traje vožnja od Niša do Preševa u dužini od 147 kilometara!?!
Prema zvaničnim podacima Železnica Srbije, na pojedinim deonicama vozovi u Srbiji se kreću brzinama od svega 10 do 20 kilometara na sat!?! Plan je da putnici od Beograda do Soluna mogu da stignu za šest sati.
Deonica od Preševa do Beograda biće deo transevropskog koridora koji će našu zemlju preko Budimpešte i Beča povezati i sa Zapadom. Ono što je značajno jeste da će se nova pruga koristiti i za teretni saobraćaj. Ovo je posebno važno jer će roba za čitavu Evropu daleko brže stizati iz luke Solun preko Skoplja i Beograda.
Time će Srbija praktično postati "vrata Evrope" za prevoz kargo tereta koji dolazi sa istoka. Trenutno, teretni vozovi od Soluna preko Beograda do Budimpešte putuju čak 49 sati, a cilj je da se sa novom prugom ta deonica pređe za manje od 30 sati.
U pitanju je investicija vredna blizu dve milijarde evra, a očekuje se da brza pruga od Beograda do granice sa Makedonijom bude završena 2025. godine. Prema projektu, vozovi će se kretati od 120 do 160 kilometara na sat, dok će pruga biti projektovana za maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat.
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić istakla je da je ovaj projekat od ogromnog značaja za našu zemlju.
- Kada pruga bude završena, neće biti čudno da neko živi u Nišu, a da radi u Beogradu, što je sada nezamislivo - navela je premijerka.
Ekonomista Milan Kovačević kaže da je železnički saobraćaj veoma važan za Srbiju, jer će doprineti kvalitetu transporta robe i celokupnom dobitku naše ekonomije.
- Odavno je trebalo da uradimo ovu prugu, jer ćemo se fantastično povezati sa evropskim zemljama, pogotovo sa Mađarskom. Potrebno je napraviti dobar koncept i plan za modernizaciju pruge, ali i obnovu vagona i vozova. Treba naglasiti da je železnički saobraćaj dosta jeftiniji za transport od drumskog, što znači da ćemo ulaganjem u izgradnju pruge imati višestruke koristi - kaže Kovačević.
pre 2 godine
Ономад је ,,брзи воз'' возио пензионер машиновођа? Које је његово здравље после три деценије и више стресова,несанице ...?Воз има сигурносне уређаје!Да,али ја знам ко ће то да одржава!Знам ко ће да одржава сигнале поред пруге! ... БРЗЕ ВОЗОВЕ НЕМА КО ДА ВОЗИ! ... ПС.Вучић пита шефицу железничке станице Инђија ЗНА ЛИ ДА РУКУЈЕ УРЕЂАЈИМА мислећи на командни сто са мониторима.Тиме рукују отправници возова а шефица је вероватно некадашња кафе куварица али,бато,члан је!
pre 2 godine
RTS niti jednom, u Dnevniku u 19:30, nije večeras spomenuo ništa oko trenutne situacije sa našim predsednikom. Samo ćutanje znači i odobravanje. Pa makar da su spomenuli nešto o vozu u kome je i napravljen jučerašnji intervju. Plaćam porez redovno i svim građanima se odbija od plate i svi smo svesni da deo državne kase na taj način popunjava, ali deo tih para ide u finansiranje RTS- a. Neka država smeni Bujketa i njegove bliske kolege u toj kući ili neka ih "skinu" sa budžeta i nacionalne frekvencije. Ovo prevazilazi sve mere. Kako možeš da ćutiš o nečemu zbog čega je cela zemlja zabrinuta?! Đinđića kada su ubili, počelo je opšte čerupanje Srbije. Preživesmo to nekako. Vučića ako ubiju, ubili su Srbiju, ali bukvalno. Malo ljudi shvata da kada verbalno napadaju Vučića, vređaju, prozivaju, diraju mu porodicu i šta sve još ne, imaju za cilj da ponovo očerupaju Srbiju, ali ovog puta sa težim i dugoročnijim posledicama.
Opozicioni novinar Zoran Preradović istakao je da je Beograd bio jabuka razdora opozicije, kao i da je sasvim siguran da predsednik Vučić dobija Beograd na predstojećim izborima.
04.05.2024
22:07
Novinar Zoran Preradović javno je izgovorio ono što već svi znaju i posvedočio o potpunom rasulu opozicije!
04.05.2024
21:57
Odluka pokreta "Kreni-Promeni" koji predvodi Savo Manojlović da učestvuje na izborima u Beogradu raspisanim za 2. jun podigla je dosta prašine na političkoj sceni Srbije a reakcije i komentari tim povodom ređaju se kao na traci.
04.05.2024
09:11
Opozicija se danima raspada u paramparčad, a sada je, kako je potvrdio novinar Zoran Panović, "izvršila samoubistvo iz zasede".
03.05.2024
08:04
Programski direktor Demostata, novinar Zoran Panović ocenio je da između Sava Manojlovića i tajkuna Dragana Đilasa bukti otvoreni rat za lidera opozicije.
03.05.2024
07:27
Pukovnik Veselin Šljivančanin u gostovanju na Informer TV govorio je o sramnoj presudi na koju je osuđen pre 15 godina.
05.05.2024
15:16
Uglješa Mrdić iz SNS-a u gostovanju na Informer TV govorio je o potpunom ludilu tajkunskog dela opozicije.
05.05.2024
15:12
Licemerno učestvovanje Hrvatske u nemačkoj kampanji da Srbe proglasi genocidnim narodom, analizirao je gos Info jutra, član Predsedništva SNS Nebojša Bakarec.
05.05.2024
10:34
Svrhu Vaskrsa kao jednog od najvažnijih hrišćanskih praznika i zamisao Boga za čoveka na zemlji, analizirao je gost Info jutra, sveštenik Gligorije Marković.
05.05.2024
09:09
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Prokuplju isključili su iz saobraćaja četrdesettrogodišnjeg muškarca, koji je upravljao automobilom "BMW" sa 2,36 promila alkohola u organizmu.
05.05.2024
16:59
Neverovatan incident odigrao se danas u Ulici titelski red u Zrenjaninu kada je automobil "pežo" udario u banderu i od nje bukvalno napravio umetničko delo!
05.05.2024
15:59
Tokom jučerašnjeg dana na graničnom prelazu Bajakovo, došlo je do manjeg incidenta.
05.05.2024
12:24
Neverovatan incident odigrao se juče popodne u ulici Vojislava Nanovića u Beogradu, kada je jedan automobil završio na dečjem igralištu i porušio deo istog.
05.05.2024
11:16
Vozač automobila iz Srbije pokušao je u sredu da podmiti federalne policajce na autoputu A93 u Nemačkoj, u oblasti Rozenhajm, nakon što su ga zaustavili jer su primetili da vozi bez registarskih oznaka.
05.05.2024
12:59
Pričao sam sa najvećim imenima svetskog i domaćeg fudbala, a verujte da je lakše ugovoriti intervju sa inostranim zvezdama nego da našim! Do Mateje Kežmana je nestvarno teško doći, a anketa na trgu Bana Jelačića je obeležila moju karijeru, kaže Nebojša Petrović u ispovesti za Infomer.
05.05.2024
19:01
Rokas Gedraitis (31) u opširnom intervjuu za Informer govorio o promeni trenera, potencijalnom ostanku u Crvenoj zvezdi, presudnim faktorima prilikom dolaska na Mali Kalemegdan i još mnogo toga...
05.05.2024
10:20
Naravno da ću slaviti Vaskrs i ispoštovaću sve običaje! Najlepše mi je bilo u Partizanu, a žao mi je što u Humskoj nisu dali vremena Igoru Duljaju, jer je mogao da uradi velike stvari, poručio je Obiora Odita (40), čuveni napadač i ljubimac "grobara" za Informer.
05.05.2024
07:22
Fudbaler Crvene zvezde Kosta Nedeljković (18) najbolji je igrač do 23 godine u procentu pobeđenih duela u 55 elitnih takmičenja sveta.
05.05.2024
16:33
Bliznakinje Jovana i Dijana Lukač godinama se bave odbojkom na pesku i takmiče se na turnirima po Evropi.
05.05.2024
13:16
Ruska vojska će uskoro zauzeti Časov Jar i Kupjansk, piše portal „Njuzvik“.
05.05.2024
18:31
Naš svet je pun fascinantnih, opasnih, ali i lepih pukotina koje vode duboko u površinu Zemlje. Pećine izazivaju osećaj strahopoštovanja i predstavljaju nam miran, potpuno strani svet.
05.05.2024
19:00
Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski je na pravoslavni Vaskrs pozvao svoje sunarodnike da se ujedine u molitvi, međusobno se podupirući i moleći se za vojnike na prvoj liniji fronta. U svom emotivnom obraćanju, Zelenski je istakao da Bog, koji nosi "ukrajinsku zastavu na ramenu", donosi život, pobedjujući smrt.
05.05.2024
16:00
Francuska je poslala vojnike iz svoje Legije stranaca u Ukrajinu, tvrdi bivši pomoćnik podsekretara odbrane Stiven Brajan u članku za Asia Times.
05.05.2024
15:24
Ruski narednik Jurij Galuško pobio je šest svojih saboraca u ubilačkom pohodu kakav se ne pamti u ruskoj vojsci, navode proruski blogeri na Zelegramu.
05.05.2024
14:51
Pop Diva Jelena Karleuša poručila je gostujući na Kolegijum Informer televizije da niko nije ravnodušan prema glavnom uredniku Informera Draganu J. Vučićeviću.
05.05.2024
14:16
Stojana Garović Magdelinić, poznata srpska spisateljica preminula je danas u Beogradu u 75. godini.
04.05.2024
21:14
Ostvario je i 80 uloga u pozorištu, u više od 8.000 izvođenja.
04.05.2024
09:15
"Tesna koža" je legendarni film čije replike i danas citiramo, a posebnu draž ovoj kultnoj komediji dala je legendarna glumica Rahela Ferari.
04.05.2024
08:03
Londoneri ili londonske štanglice su kolač čiji se recept prenosi s kolena na koleno.
05.05.2024
18:30
Jedna žena je otkrila da je dojila muža i da im je to ojačalo brak.
05.05.2024
18:00
Pilot Ben je putnicima na letu za Denver predstavio ni manje ni više nego svoju bebu, ćerkicu Eli Rouz.
05.05.2024
16:00
Malo pšenice, šećera, oraha i još par namirnica, biće dovoljno za ovaj sjajan recept.
05.05.2024
15:00
Muškarci Ribe, Device i Bikovi važe za najgore muževe.
05.05.2024
13:00
Veljko Ražnatović je Vaskrs dočekao na ponoćnoj liturgiji, u Hramu Svetog Save, gde je došao sa porodicom.
05.05.2024
17:33
Proslavljena glumica veliki je vernik i Vaskrs proslavlja po svim pravoslavnim običajima, a za čitaoce Informera govorila je o nekim pravilima za koje mnogi i ne znaju.
05.05.2024
17:01
Najveća estradna zvezda Jelena Karleuša gostujući u Kolegijumu Informer TV dotakla se i uvek intrigantne teme muško-ženskih odnosa.
05.05.2024
16:39
Jeleni Karleuši na "Kolegijumu" Informer televizije specijalnom porukom obratila se i Dragana Mirković.
05.05.2024
15:49
Gostujući na "Kolegijumu " Informer televizije Karleuša je ispričala i šta se događalo iza kulisa Nedelje mode u Parizu i otkrila detalje razgovora sa Georginom Rodrigez.
05.05.2024
15:32
Meštani najvećeg sela u Sremu organizuju izbor za domaćina sa najboljim petlom!
05.05.2024
11:00
Ljiljana Spasojev Milovanović iz Užica pred svaki Vaskrs pohvali se svojom kolekcijom od 250 jaja.
05.05.2024
10:00
Vaskrs je najvažniji i najveći hrišćanski praznik, a Novosađani su ga obeležavali i kada je ovim delom Srbije vladala Austrougarska.
05.05.2024
08:15
Tradicionalni dečiji deveti po redu, festival Uskršnje jaje, uz nekoliko hiljada mališana, njihovih roditelja i prolaznika, odrzan je na centralnom gradskom trgu u Zrenjaninu, u organizaciji udruženja Vratimo deci radost u pokretu.
04.05.2024
17:11
Vaskršnja jaja se najčešće farbaju na Veliki petak, ali ima i onih koji to rade na Veliku subotu. I pored mnogo tehnika koje mogu da se pronađu na internetu, svaka domaćica ima svoj oprobani način ukrašavanja jaja.
04.05.2024
09:15
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.