• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: J. Matijašević

07.04.2023

12:41

OPREZ, OVO JE ČISTA NAVLAKUŠA! Ovako poznati proizvođač gaziranih pića OBMANJUJE narod

Zaštitnik potrošača

OPREZ, OVO JE ČISTA NAVLAKUŠA! Ovako poznati proizvođač gaziranih pića OBMANJUJE narod

Podeli vest

Mnogi ljubitelji "koka-kole" proteklih dana žale se na novu nagradnu igru i na njeno loše funkcionisanje, zbog čega sumnjaju u validnost ovog takmičenja!

Ova kompanija uporno reklamira nagradnu igru u kojoj je, kako tvrde potrošači, nemoguće doći do nagrada koje su osvojili! Reč je o promociji "Kuhinjska kolekcija 2023", koja važi do 28. aprila.

Pravila nalažu da igrači preuzmu aplikaciju Koka-Kola na mobilne telefone, registruju profil unoseći imejl-adresu i ime pod kojim će se voditi profil u okviru aplikacije. Kada to urade, potrebno je da skeniraju kod sa ambalaže, nakon čega će se kod konvertovati u bodove. Ovi bodovi skupljaju se kako bi učesnici mogli da osvoje fritezu, džezvu, tiganj, set tanjira, šerpu, a svaka nagrada nosi određeni broj poena.

Foto: printskrin

Nestaju bodovi

Međutim, čitav sistem ne funkcioniše jer aplikacija očigledno ne radi dobro, gotovo nijedan kod ne može da se skenira, a oni "srećnici" kojima to ipak pođe za rukom ostaju bez osvojenih bodova, a samim tim i osvojenih nagrada.

Na ovakvo funkcionisanje najnovije nagradne i brojne popuste ukazala nam je naša čitateljka Marija J., koja od 15. marta, otkad je počela nagradna igra, nije uspela da očita ni jedan jedini kod.

- "Koka-kolu" pijem svaki dan i zato i učestvujem u svakoj nagradnoj igri. Ali ova je ubedljivo najgora do sada i smatram da je to bruka i sramota za jednu takvu kompaniju. Instalirala sam aplikaciju i odradila sve kako i piše u uputstvu. Svaki dan kad kupim i limenku i flašu, pokušam da skeniram kod i uvek bude bezuspešno. Na početku sam mislila da je do mog telefona, kamere... Ali ne. Dobro sam proverila i definitivno je do njihove aplikacije. Kao da imaju cilj da ljudi odustanu i da ne skupljaju bodove za kuhinjski pribor - ispričala nam je Marija i dodala:

- Takođe, primetila sam da se nerealne stvari dešavaju sa najvrednijim nagradama. Naime, i ja sam se "zagrejala" za fritezu i neku šerpu, za koje je trebalo po 300 bodova. Stoji na stanju i onda odjednom, u roku od 10 minuta, piše da osvojena. Pa to je nemoguće, fizički, pre svega, da neko toliko kodova skenira za takvo vreme. Zaista mislim da im ovakav propust nije trebao i da im je ovo jedan veliki minus. Da ne govorim o bezobrazluku da isti broj poena osvajate bilo da kupite limenku ili flašu od dva litra! A ako kupite, recimo, "koka-kolu ziro", onda dobijate dva boda. Tačno mame kupce da uzimaju nju, jer se loše prodaje. Znam dosta ljudi oko sebe koji su odustali, a pre nekoliko dana sam i ja to uradila, jer je nemoguće skupljati bodove!

Nije prvi put da muljaju s nagradama

Podsetimo, i prošle godine, ali i 2021, takmičari su takođe sa ovom nagradnom igrom prošli kao "bosi po trnju"!

Loša aplikacija, nedobitni mehurići, nevažeći kodovi, samo su neki od problema na koje su se žalili mnogi koji su tada učestvovali u trci za nagrade u promo akciji "Uživaj u muzici i osvoj nagrade", ali i u igri "Kodove čuvaj, vrhunski kuvaj".

Tada su u Ministarstvu trgovine za naš list ocenili da je u pitanju nepoštena poslovna praksa koju ova kompanija primenjuje u svojoj promotivnoj igri.

- Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena je nepoštena poslovna praksa trgovca! U tom smislu tvrdnja da se raspisuje nagradno takmičenje ili promotivna igra ako se nakon toga ne podeli obećana nagrada ili odgovarajuća zamena za nju smatra se nepoštenom poslovnom praksom trgovca u vidu obmanjujuće poslovne prakse. Nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača obavlja nadležna Tržišna inspekcija, kojoj potrošači mogu uputiti prijave ovog prekršaja - rekli su tada u ministarstvu.
Inače, prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki trgovac koj obavlja nepoštenu poslovnu praksu kažnjava se novčano. Raspon kazne za kršenje ove odredbe zakona za pravno lice iznosi od 300.000 do 2.000.000 dinara.

Da ovo nije usamljen slučaj i da je reč o masovnom problemu, svedoče i na stotine komentara koje nezadovoljni potrošači svakodnevno ostavljaju na društvenim mrežama, pa i na zvaničnoj stranici ove kompanije.

Foto: prinstkrin

"Skinuto devet poena, a džezvu ne mogu naručiti... Ne mogu ući u aplikaciju, javlja greška sa porukom da pokušam kasnije. I tako već dva-tri dana. Biće bolje kad nestane nagrada... Ni ja ne mogu da se prijavim na aplikaciju isto izbacuje grešku. Može li neko da odgovori zašto??!!... Klošari, sami sebi nameštaju igru... Skinuli mi 22 boda, net zeza i ništa od tiganja. Sad piše i da nemam bodove... Poručila šerpe sa sve ID kodom uspešno, ali mi ništa nije stiglo na imejl. Zašto?", samo su neki od komentara revoltiranih učesnika ove nagradne igre koji su ostali i bez bodova i bez nagrada, ali i živaca!

Foto: prinstkrin

Alarm za nadležne

Domaći stručnjaci smatraju da je ovo tipičan primer obmane potrošača i njihovo dovođenje u zabludu! Prema njihovim rečima, nadležni organi pod hitno moraju da ispituju funkcionisanje ove nagradne igre, pogotovo imajući u vidu da svake godine potrošači "muče muku" sa "koka-kolom".

Pravila nagradne igre

* instaliranje aplikacije
* registracija
* skeniranje kodova

Petar Bogosavljević iz "Pokreta potrošača" kaže za Zaštitnik potrošača da bi nezadovoljni igrači u ovakvim slučajevima trebalo da naprave pisani prigovor.

- Učesnici koji ne ostvare svoja prava u nagradnim igrama mogu ceo slučaj da prijave inspekciji pri Ministarstvu za finansije, a najbolje bi bilo da to bude zbirno, odnosno da svi potrošači koji nisu uspeli da dođu do svojih nagrada podnesu žalbu. Ova kompanija snosi svu odgovornost. Ministarstvo finansija, po službenoj dužnosti, treba da ispita da li se radi o nameri ove kompanije da izigra potrošače. Postoji jasan pravilnik koji se tiče nagradnih igara - ističe Bogosavljević.

On dodaje da bi organizator morao sve obaveze prema takmičarima jasno da istakne na sajtu gde se nagradna igra održava i da se pridržava svih pravila.

Foto: Informer DN

Koja pakovanja učestvuju u igri?

"koka-kola ziro šugar" 0.33l, 0,5l, 1l, 1,5l, 2l - 2 boda
"koka-kola original" 0,33,, 0,5l, 1l, 1,5l, 2l, 2x1,5l i 2x2l - 1 bod
"fanta oranž" od 1,5l, 2l i 2x2l - 1 bod
"sprajt" 1,5l - 1 bod 

- Ukoliko se ispostavi da je reč o namernoj obmani potrošača, to je zaista veliki skandal i "Koka-Kola" bi mogla da plati ogromnu kaznu i obeštećenje svim učesnicima - napominje naš sagovornik.

Ekipa Zaštitnika potrošača kontaktirala je sa kompanijom kako bi dobila objašnjenje za ovakvo funkcionisanje nagradne igre, ali do zaključenja ovog broja nismo dobili nikakav odgovor.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Perica

pre 1 godinu

Ma nije to ništa! Moj bivši komšija menadžer li direktor u karlsberg pivari cela familija imala bicikle,lopte,kačketi i čuda a o trošku firme i roditelje vodi na more,tako da nemoj da vas čudi šta se radi. Posebna priča je lidl ali o njima drugi put.

serb

pre 1 godinu

Nek' pije neku vodu sa izvora umesto sto juri serpe preko coca-cole... Lakse joj da kupi serpu u metalac , sere gatrant neka baba....

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Šok vesti iz Irana! Raisijeva smrt sprečila veliku promenu?! U igri bila dva kandidata za vrhovnog vođu, a sad...
CNN TVRDI

Šok vesti iz Irana! Raisijeva smrt sprečila veliku promenu?! U igri bila dva kandidata za vrhovnog vođu, a sad...

Iranski predsednik Ebrahim Raisi (63) stradao je u helikopterskoj nesreći koja se u nedelju dogodila u pokrajini na granici s Azerbejdžanom, a nakon jednodnevne potrage danas je utvrđeno da su osim šefa države poginuli i šef diplomatije Hosein Amir-Abdolahijan i još sedam ljudi u letelici. CNN navodi da je Raisi bio najverovatniji kandidat za novog vrhovnog vođu Irana.

20.05.2024

09:48

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija