• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/RTS

09.05.2024

09:23

"Poginula su dva vozača sa probnim dozvolama"! Okanović otkrio najvažnije lekcije za novopečene vozače!

Miloš Rafailović/Prinscreen

Društvo

"Poginula su dva vozača sa probnim dozvolama"! Okanović otkrio najvažnije lekcije za novopečene vozače!

Podeli vest

Dva vozača sa probnim vozačkim dozvolama su poginula prošle nedelje. Već deceniju vozači, posle položenih ispita, imaju pravo da voze – ali uz ograničenja.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je neophodno da se u škole uvede adekvatan obrazovni program koji će znatno ranije pripremiti nove učesnike u saobraćaju. Navodi da je najvažnija lekcija da vozači mogu da izgube život u samo jednom trenutku.

- Probne vozačke dozvole u upotrebi su više od deset godina. Tokom prethodnih sedam dana dva vozača sa probnim dozvolama su poginula u saobraćaju - kaže Okanović i dodaje da vozači sa probnim dozvolama mogu da upravljaju vozilom, ali uz sedam ograničenja.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je reč o uslovima koji pripremaju buduće učesnike za saobraćaj.

- Ne sme biti vozilo koje ima više od 80 kilovata. Dozvoljeno je da upravljate takvim vozilom, ali ako ste pod nadzorom člana porodice koji ima vozačko vozilo duže od pet godina. Takođe, ne smete da upravljate vozilom od 23.00 do 06.00 časova. Ne smete da imate uopšte alkohol u organizmu. Ne smete da upotrebljavate mobilni telefon. Čak nisu "hends fri". Ograničenja brzine su niže nego za ostale. Na primer, 110 kilometara na autoputu i 90 na motoputu - podseća Okanović.

Foto: Informer.rs

 

Deset godina probnih vozačkih dozvola

Damir Okanović kaže da je posle više od deset godina primene probnih dozvola potrebno sagledati rezultate.

Mislim da osnovni problem nije ni u snazi automobila. Ne kažem da je to loše rešenje, ali osnovni problem je u glavama tih mladih ljudi - kaže gost RTS-a.

Navodi da obuka vozača ne počinje u trenutku kada neko dođe u autoškolu i krene da se sprema za testove, već od najranijih dana.

Dodaje da veliki deo odgovornosti nosi porodica, ali ističe da je najvažniji adekvatan školski program, koji trenutno ne priprema na odgovarajući način nove učenike u saobraćaju.

- Već 15 godina to mislim zbog toga što je 2009. godine u zakonu napisano da Ministarstvo obrazovanja mora da usvoji nastavni plan i program koji se tiče saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja - smatra Okanović.

Navodi da je prošlo 15 godina, a da to nije praksa.

- Ne možete decu da učite formalno 3-4 lekcije o saobraćaju i da kažete, eto, mi imamo saobraćajno obrazovanje - izričit je gost iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Foto: Foto 192/printskrin

 

Najvažnije lekcije za mlade vozače

Damir Okanović kaže da je najvažnija lekcija da vozači mogu da izgube život u samo jednom trenutku.

- Zamislite, vi sad ste mlad čovek, imate 18 godina, puni ste životne snage, što je sjajno. Život je pred vama. I prosto smatrate da ništa loše u životu ne može da vam se dogodi. Nemate osnovno znanje vezano za to koliko brzina utiče na saobraćene nezgode, koliko vezan pojas utiče, koliko alkohol utiče - postavlja situaciju Okanović.

Navodi da mladi vozači gledaju starije koji nisu baš dobar primer – "Ni u porodici, ni u okolini. I onda se pitamo zašto nam gine preko 100 mladih ljudi svake godine".

Ističe da su mladi ljudi najugroženija starosna kategorija u Srbiji u saobraćaju, a da se s godinama stepen smrtnosti povećava.

Deca kako su starija, sve je veći rizik da poginu u saobraćajnim nezgodama. A onda od 14. godine to naglo raste. I onda zapravo shvatamo da deca najviše počinju da ginu od onog trenutka kad izađu iz osnovne škole. I moramo da se pitamo, a šta smo mi to njima dali u osnovnim školama? - navodi gost Jutarnjeg programa.

Foto: RINA

 

Ograničenja probne dozvole?

Okanović smatra da je ograničenje vožnje tokom noći potrebno razmotriti zbog toga što neki mladi ljudi rade, i potreban im je automobil tokom noćnih časova.

- Angažovani su kao vozači i prave problem što ne mogu u svom poslu da upravljaju, na primer, pre šest sati - kaže Okanović.

Ipak, navodi da to ograničenje nije uvedeno bez razloga - "najveći broj mladih ljudi strada upravo noću".

Smatra da vozačima mlađim od 18 godina, ukoliko voze bez pratnje osobe koja ima vozačku dozvolu duže od pet godina, treba radikalnom merom oduzeti vozilo jer je to mera koja će rešiti problem neodgovornosti roditelja.

Što se tiče bahatih vozača koji imaju probnu dozvolu, najčešće ostaju bez vozačke dozvole zbog toga što postoji prag za gubitak vozačke dozvole od devet kaznenih poena.

Dovoljno je da naprave jedno preticanje u zabrani upravljanja vozilom i sa prekoračenjem brzine i oni su ostali bez dozvole - objašnjava Okanović.

Navodi da kažnjavanje ima ograničene domete, a da mnogo veći potencijal ima obrazovanje.

Uključivanje svih pravila je neizostavno. Pre svega mladim ljudima pamet u glavu, ali tu pamet mora neko da im da - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Iranski predsednik je ubijen? Približava nam se potpuni sumrak razuma u čitavom svetu! (VIDEO)
Live TV

Iranski predsednik je ubijen? Približava nam se potpuni sumrak razuma u čitavom svetu! (VIDEO)

Udarna tema u svim svetskim medijima jeste pad helikoptera iranskog predsednika. Pojavljuje se veliki broj dezinformacija. Predsednik nije bio sam. Postojala su još dva helikoptera sa ministrima. Da li je predsednik Irana još uvek živ ili nije? Gosti "Info večeri" bili su Dragan Vasiljković, iz fondacije Kapetan Dragan, kao i profesor dr Miloje Pršić, pukovnik u penziji.

19.05.2024

21:51

JOŠ TV VESTI

Hronika

Veštačenje ubica Danke Ilić pokazalo važnu činjenicu! Evo u kom stanju su bili kada su počinili monstruozan zločin!
Hronika

Veštačenje ubica Danke Ilić pokazalo važnu činjenicu! Evo u kom stanju su bili kada su počinili monstruozan zločin!

Osumnjičeni za ubistvo Danke Ilić dvogodišnje devojčice iz Bora koja je nestala 26. marta u mestu Banjsko Polje, dok je bila pod nadzorom majke, Dejan Dragijević iz Zlota i Srđan Janković iz Luke, za koje je utvrđeno deset dana kasnije da su devojčicu udarili službenim kolima tamošnjeg vodovoda, a potom je udavili, bili su na psihijatrijskom veštačenju u bolnici u okviru Centralnog zatvora u Beogradu.

19.05.2024

20:53

Sport

Planeta

Rusija ponudila pomoć Iranu! "Pažljivo pratimo"
Planeta

Rusija ponudila pomoć Iranu! "Pažljivo pratimo"

Rusija je spremna da pruži pomoć u potrazi za helikopterom u kojem se nalazio predsednik Irana i istrazi uzroka incidenta, saopštila je zvanična predstavnica Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova za Sputnjik.

19.05.2024

22:45

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija

Krstonosni hod do Krfa: Hodočasnici iz Užica stopama predaka
Srbija

Krstonosni hod do Krfa: Hodočasnici iz Užica stopama predaka

Tri ratna druga, Igor Vukašinović (54), Novica Pejić (63) i Ostoja Medić (68), prošli su danas kroz Užice na svom krstonosnom hodu sa Pala na Krf. Sa njima je i četvrtičlan Petar Dragaš u pratnji sa kombijem, a na put dug 1.200 km pošli su 14. maja.

18.05.2024

15:12