• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/RTS

08.02.2024

09:18

Zbog ovog auto-puta izemšta se tok Zapadne Morave: Povezaće pola miliona ljudi, ali i Koridore 10 i 11

Privatna arhiva

Društvo

Zbog ovog auto-puta izemšta se tok Zapadne Morave: Povezaće pola miliona ljudi, ali i Koridore 10 i 11

Podeli vest

Gradnja auto-puta Moravski koridor, dugog 112,3 kilometra počela je krajem 2019. Izgradnja obuhvata tri deonice: Adrani-Preljina, Kruševac-Adrani i Pojate – Kruševac. Do sada je u saobraćaj pušteno 27,8, a do kraja godine najavljuju još novih 46 kilometara. Osim što će povezati više od pola miliona žitelja centralne Srbije, ovaj auto-put biće veza Koridora 10 i 11.

Duž čitave trase, ako se izuzme 27,8 kilometara puštenih u saobraćaj, na Moravskom koridoru se radi - mostovi, petlje, nadvožnjaci, podvožnjaci, hidrotehničko uređenje Morave - od 1. marta trebalo bi da počnu radovi na gornjem sloju - kamenom i asfaltnom.

"Akcenat je na armiračkim i betonskim radovima, takođe, izvode se radovi na zaštiti trupa auto-puta od poplava, radovi na zaštiti stubova mostova od rečne erozije, a paralelno sa ovim radovima izvode se i radovi na izmeštanju i zaštiti linijske komunalne infrastrukture", kaže šef projketa "Moravski koridor" Leonid Vuković.

Ove godine, kažu izvođači, cilj je da u saobraćaj puste novih 20 kilometara auto-puta na deonici Koševi-Trstenik, i 26 kilometara od Adrana prema Preljini - koji će povezati Kraljevo i Čačak.

"Kada u jednom trenutku u jednoj godini otvarate više od 100 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, ako treba da se urade elasto-odbojne ograde, ako treba da se urade žičane ograde, i kada to sve multiplikujete i pretvorite u broj kilometara tih ograda, dolazi se do jednog zaista impozantnog zadatka koji je pred nama", rekao je Aleksandar Antić iz Koridora Srbije.

Foto: Privatna arhiva

 

 

Posao je složen, objašnjavaju nadležni, jer se za izgradnju gotovo polovine od ukupno 112 kilometara auto-puta, morao izmestiti i preusmeriti tok Zapadne Morave.

"Kada imate ovako kompleksan projekat, imate i dosta izazova. Srećni smo što smo razvili izuzetno dobar odnos sa zaposlenima. Sarađujemo veoma otvoreno i transparentno i kada naiđemo na izazov, razgovaramo i zajedno tražimo rešenja. Taj odnos nam mnogo znači", kaže Šon Makormak iz firme "Behtel-Enka".

Učešće na ovakvom projektu, pogotovu na radnom mestu na kome jesam, je izuzetno velika privilegija, velika čast i veliko iskustvo i sigurno znanje koje ću poneti odavde i koje će mi služiti u svim budućim projektima na kojima ću učestvovati", navodi šef projekta Leonid Vuković.

I dok većinu problema rešavaju, posao najviše trpi zbog nedostatka radne snage.

"To jeste klasičan problem sa kojim se ne suočava samo Srbija nego čitav region i čitava Evropa. Ni Srbija se ne bi u ovoj meri suočavala sa ovim problemom da ne gradimo ovoliko puno", kaže Antić.

Foto: Informer

 

 

I resorni ministar ističe da je potrebno više radne snage, kao i radnih mesta.

"Mi smo privreda koja raste i kako privreda raste nama je potrebno više radnih mesta. Sa više radnih mesta potrebno nam je više radne snage i to je karakteristika razvijenih privreda. Nema privrede u zapadnoj Evropi koja je razvijena i ne počiva na stranoj radnoj snazi. Tako da ćemo u budućnosti imati više potrebe za stranom radnom snagom, zbog toga smo 2023. liberalizovali radno zakonodavstvo u smislu lakšeg dolaska stranih radnika", rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Više od 3.500 radnika i preko 1.200 jedinica mehanizacije angažovano je dnevno na izgradnji Moravskog koridora, auto-puta koji će povezati istočnu i zapadnu Srbiju i biti prvi pametni auto-put u našoj zemlji.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

Bojkot opozicije propao! Idu na izbore sa onima koji ne idu na izbore! (VIDEO)
Izbori 2024

Bojkot opozicije propao! Idu na izbore sa onima koji ne idu na izbore! (VIDEO)

Jučerašnji dan u Narodnoj skupštini doneo je neke veleobrte na srpskoj političkoj sceni. Deo opozicije koji tobož bojkotuje izbore 2. juna, na čelu sa Draganom Đilasom i Milošem Jovanovićem, razotkriven je od strane Zorana Lutovca i Aleksandra Jovanovića Ćute, koji su im se javno zahvalili na tome što izlaze na izbore sa njima!

11.05.2024

18:59

TV

Logor smrti postao je političko oružje! Bokan: EU je dozvolila da joj se Hrvatska pridruži ne odričući se svoje fašističke prošlosti i negiranja Jasenovca!
Live TV

Logor smrti postao je političko oružje! Bokan: EU je dozvolila da joj se Hrvatska pridruži ne odričući se svoje fašističke prošlosti i negiranja Jasenovca!

Negovanje nasleđa NDH od strane moderne Hrvatske, negiranje Jasenovca i sve jaču rusofobnu politiku Zapada, komentarisali su gosti Rata uživo, Dragoslav Bokan sa Instituta za nacionalnu strategiju, nekadašnji ministar odbrane SCG dr. Prvoslav Davinić, novinar Vlastimir Vidić i stručnjak za bezbednost Dževad Galijašević.

12.05.2024

20:04

JOŠ TV VESTI

Hronika

Novi detalji skrivanja Legije! Krio ga u Makedoniji fudbalski menadžer Džaro, Tomo, Bobo i Zingo!
Hronika

Novi detalji skrivanja Legije! Krio ga u Makedoniji fudbalski menadžer Džaro, Tomo, Bobo i Zingo!

Odmah posle ubistva Zorana Đinđića, tadašnjeg premijera Srbije, Miorad Ulemek Legija koji je osuđen kao glavni organizator ovog ubistva krio se u Makedoniji. Njegov jatak je bio Velibor Džarovski Džaro čuveni fudbalski menadžer, mešetar i najveća legenda Makedonije, koji je nedavno preminuo i koji je dao zeleno svetlo da se ova tajna objavi nakon njegove smrti. A detalje nam otkriva odlično upućeni izvor Afere.

12.05.2024

13:41

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija

Jagnje na sto načina! Piroćanci znaju kako
Srbija

Jagnje na sto načina! Piroćanci znaju kako

Tradicionalna manifestacija za ljubitelje vrhunske jagnjetine sa Stare planine - "Jagnjijada" u pirotskom selu Krupac, biće održana narednog vikenda, 18. i 19. maja u dvorištu seoske škole u ovom selu.

12.05.2024

11:00