OPREZ! KADA UZIMATE POLOVNJAK OBAVEZNO, ALI OBAVEZNO PITAJTE ODAKLE DOLAZI! Informer istražuje koji su ZA IZBEGAVANJE
Podeli vest
Na ulicama Srbije najviše možemo videti vozila koja su došla iz uvoza, a poslednjih godina potražnja za polovnjacima iz Evrope neosporno raste. U kontekstu poskupljenja novih vozila, ovi polovnjaci su jeftiniji, a često i kvalitetniji, a činjenica je da ih uvozimo tek iz nekolicine zemalja, kao i da se cena razlikuje od zemlje porekla.
Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema podacima 28 odsto polovnih automobila u Srbiji, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).
Nakon što je prva ovogodišnja kvota od 100.000 vaučera za subvencionisani odmor podeljena i praktično planula za dva dana u januaru, sada postoji mogućnost da država aktivira novih 100.000 i to već za koji mesec. Mnogi građani već imaju iskustva sa vaučerima, mnogi ne, a mi vam u nastavku donosimo sve što treba da znate.
30.03.2023
10:00
Ako pitate poznavaoce, radnike na autoplacevima ili uvoznike, nezvanično će vam reći da se Italija ne kotira dobro, da je Nemačka ok, ali i da nordijske zemlje nije dobar izbor ukoliko želite da uvezete automobil.
Na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura.
- Kada pada sneg, kao što je u nordijskim zemljama, bacaju so po putevima, a ista ta so se lepi odozdo za pod automobila i branike ukoliko čovek ne pere auto, pa ukoliko ga redovno ne održava... Ta so mora da se pere! Ako se ne pere nagriza limariju. Sad, sve je i do modela, da li je bolji ili slabiji auto, ali so odrađuje svoje, posle par godina otpadaju komadi sa automobila ako nije očuvan. Sve zbog soli! U principu tamo gde ima padavina, posebno snega, baca se so na puteve, a kada ta so dospe u limariju, uništava automobil i karoseriju, a posebno se oštete branici i podovi, jer to odozdo ide. Ako odeš na pranja, opereš gore školjku, ali dole ništa ne pereš... I to ti "pojede auto", bukvalno! Te nordijske zemlje imaju veći problem jer imaju više snega, i onda više te puteve čiste, pa polovnjaci koji nam dolaze iz Švedske npr imaju isključivo takvu vrstu problema... Zato pitajte uvek odakle dolazi polovnjak, važno je - priča N.M iz Beograda, jedan od uvoznika za Srbiju i dodaje:
Foto: printscreen uprava carine
Važno je proveriti odakle polovnjak dolazi...
- Ima veze kakav je kvalitet automobila, pre u jednoj fabrici automobila, limovi za vozila su bukvalno stajali na njivi. Razumete, kad takav lim ugradite u automobile, normalno da će da propadne pre nego neko ko je pet puta impegnirao , tako da ima veze i koji lim je ugrađen, upravo zbog tog problema sa korozijom - završava za nas ovaj uvoznik.
Takođe automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil.
- Srbi imaju poverenje u polovnjake iz Italije ili Nemačke, pretežno zbog toga što veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima. Ali to ne mora da bude tako, i u velikom broju slučaja kada poruče polovno vozilo iz Italije, koje je konstantno na suncu, uvere se da to baš i nije tako - priča autolimar N. P. iz Bajine Bašte, te objašnjava da opremljenost polovnjaka iz Italije nije baš kako zamišljamo ovde, u šta se uverimo tek nakon kupovine.
Autolimar je za Informer još objasnio da je velika razlika u polovnjacima iz Italije i Nemačke, te da oni koji su posumnjali da će im se sa kupljenim vozilom iz Nemčke desiti isto što i sa ovim iz Italije, grdno se varaju!
Foto: printscreen uprava carine
Budite na oprezu pri odabiru polovnih vozila
- U Nemačkoj pre svega ne propuštaju redovne servise... Kada stigne polovno vozilo iz Italije, viđao sam slučajeve u kojim su dosta puta preskakali redovne servise, ali nije ni to sve... U Srbiji misle da u zemljama Evrope obavljaju kvalitetne popravke, kupuju bolje opremljene automobile... Verujte, i tamo gledaju kako da uštede na svemu, ali da, ova pravila upravo Nemci najviše poštuju, moj savet je uvek uvesti polovnjak iz Nemačke - završava ovaj autolimar.
Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Dule
pre 1 godinu
To je tacno, ovdje u zapadnoj Norveskoj pocinju da sole od prvog mraza u oktobru i to sa vrucom soli koju spricaju po asfaltu, a kasnije sole nemilice da auto bude potpuno beo kada pada kisa. Vidim da se sve vise odvozi odavde da tako nazovem "drloga" koji su jeftini. Nema sanse da ti Norvezanin za malo para proda automobil ako je i malo dobar,ali zato kada ga nudi za nekig par hiljada evra moras znati da se radi i te kako o velikom "krsu" sto nasi ljudi malo utegnu pa boze pomozi. Vozilo koje je staro od 7-8 godina pa nagore sigurno je koroziralo jer uglavnom svi mi pored fabricke zastite odvezemo auto da se presprica sa bitumenom barem jedan put. Eto toliko za nas narod u Srbiji. Ne zalecite se na lepi izgled vozila iz Norveske i Svedske.
Nakon što je prva ovogodišnja kvota od 100.000 vaučera za subvencionisani odmor podeljena i praktično planula za dva dana u januaru, sada postoji mogućnost da država aktivira novih 100.000 i to već za koji mesec. Mnogi građani već imaju iskustva sa vaučerima, mnogi ne, a mi vam u nastavku donosimo sve što treba da znate.
Ukrajinske oružane snage izgubile su do 495 vojnika u zoni odgovornosti ruske borbene grupe Zapad u proteklih 24 sata, saopštilo je rusko Ministarstvo odbrane.
I pre nego što je zakon o mobilizaciji stupio na snagu, ukrajinske vlasti su odlučile da obustave izdavanje dokumenata muškarcima u inostranstvu, kako bi ih "kaznile" što su otišli ili planiraju da odu iz Ukrajine.
Izborna komisija gradske opštine Vračar usvojila je danas ukupni izveštaj o rezultatima izbora za odbornike Skupštine gradske opštine Vračar, prema kojem je najviše glasova osvojila lista Biramo Vračar.
Marko Bastać, kandidat na beogradskim izborima ispred Grupe građana "Čuvari Starog grada", progovorio je o ultimatumu liste "Biram borbu" da do ponedeljka donese odluku o sastavljanju vlasti sa njima u Starom gradu i otkrio da pomenutoj listi nad glavom "visi" lično Dragan Đilasa!
Marko Bastać, kandidat na beogradskim izborima ispred Grupe građana "Čuvari Starog grada", gostujući u jednoj emisiji, podsetio je na nasilništvo Radomira Lazovića, koji je u izbornom danu 2. juna nasilno upadao u privatne ugostiteljske objekte!
Kako saznajemo, Viši sud u Beogradu sinoć je odbacio tužbe opozicione koalicije “Biramo Vračar” na izborne rezultate na tri biračka mesta. Ovom odlukom izbori za skupštinu gradske opštine Vračar formalno su završeni i Srpska napredna stranka će formirati opštinsku vlast kao i u prethodna dva mandata.
Marko Bastać, kandidat na beogradskim izborima ispred Grupe građana "Čuvari Starog grada", rekao je da nije korektno ni normalno davati bilo kakve ultimatume, nakon što je Radomir Lazović poručio da Bastać ima rok do ponedeljka da donese odluku o formiranju vlasti na Starom gradu.
Gosti Info večeri bili su prof. dr Zoran Milosavljević iz Instituta za političke studije i predsednica udruženja sunarodnika Rusije Marina Galogaža. Oni su govorili o odnosima Rusije i Zapada, ali i žarištu na tlu Ukrajine.
U novom izdanju emisije Intervju dana, gošća je bila Milica Nikolić iz Predsedništva SNS, a ona je govorila o geopolitičkoj i ekonomskoj situaciji u Srbiji i regionu.
U novom izdanju emisije Rat uživo, o aktuelnim ratnim žarištima u svetu, odnosima Rusije i Zapada, ali i o mirovnom samitu u Švajcarskoj, govorili su gosti prof. Miloš Laban, politički analitičar, Danijel Simić, osnivač portala "Frontal.rs", Dejan Jelača, novinar i prof. dr Branko Nadoveza iz Instituta za noviju istoriju.
U novom Info danu o mirovnoj konferenciji o Ukrajini, svetskim žarištima, ali o odnosima Rusije i Zapada, govorili su gosti pukovnik u penziji Milan Jolović Legenda i Dragan Stanojević, narodni poslanik.
Čovek koji se predstavlja kao dostavljač ukrao je porudžbinu iz jednog lokala, a da stvar bude gora, na Vračaru postoji organizovana grupa koja sprovodi tu "akciju"!
Fudbalska reprezentacija Španije razbila je Hrvatsku u meču prvog kola grupe B! Duel na "Olimpijskom stadionu" u Berlinu bio je najavljivan kao derbi prve runde, ali od toga je ostalo samo "mrtvo slovo" na papiru, pošto je "crvena furija" slavila sa ubedljivih 3:0!
Utakmicom između Italije i Albanije kompletiran je drugi takmičarski dan na Evropskom šampionatu! Meč u Dortmundu počeo je šokantnim vođstvom Albanaca, ali je aktuelni prvak Evrope brzo preokrenuo i na kraju slavio rezultatom 2:1!
Zarazna bolest tifus pojavila se na frontu među ukrajinskim vojnicima i za kratko vreme pretvorila se u epidemiju koja je desetkovala ukrajinske redove kao dodatni udarac usled zamora, pada morala i loše snabdevenosti.
Papa Franja zabrinut zbog ubrzanog razvoja veštačke inteligencije, poručio je na sastanku G7 da neće biti budućnosti za čovečanstvo ukoliko njegovu sudbinu preuzmu mašine.
Počeo je mirovni samit u Švajcarskoj gde se sastalo gotovo 100 zemalja i preko 50 šefova država da razgovaraju o trajnom prekidu vatre, među kojima su premijerka Italije, Đorđa Meloni, predsednik Francuske Emanuel Makron i predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski.
I pre nego što je zakon o mobilizaciji stupio na snagu, ukrajinske vlasti su odlučile da obustave izdavanje dokumenata muškarcima u inostranstvu, kako bi ih "kaznile" što su otišli ili planiraju da odu iz Ukrajine.
Za 50 godina kultni film "Valter brani Sarajevo" pogledalo je više od 11 milijardi ljudi. Osim u bivšoj Jugoslaviji, film je postigao neverovatan uspeh u Kini, gde Velimir Bata Živojinović, koji je odigrao antologijsku ulogu u tom filmu, i danas ima kultni status.
I mačke mogu da uživaju u nekim vrstama voća kao poslastici, ali uvek je važno paziti na količine i proveriti jesu li određeni plodovi sigurni za njih.
Poznati hotelijer iz Kragujevca Milenko Marjanović (83), veliki fan fudbala, verovatno je najstariji navijač koji će reprezentaciju Srbije bodriti sa tribina AufŠalke arene u Gelzenkirhenu na utakmici protiv Engleske!
U selu Lipovac kod Topole u nedelju, 16. juna održaće se druga Lipovačka gulašijada. Ideju za ovu manifestaciju dobili su ovdašnji meštani koji su gulašijadu prošle godine organizovali prvi put, a za sutra je najavljeno čak 50 ekipa!
U okviru 8. Mеđunarodnog popisa bеlih roda učеsnici su u napuštеnom objеktu na Klisi u Novom Sadu prеbrojali 47 gnеzda, i kako navodе, u svakom aktivnom gnеzdu u prosеku ima tri do čеtiri mladunca.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.