• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer

01.12.2021

14:52

GUGL VAS NE ŠPIJUNIRA, SAMO VAM ČITA MISLI! Svi klikću na OKEJ a ne znaju ni šta klikću

Društvo

GUGL VAS NE ŠPIJUNIRA, SAMO VAM ČITA MISLI! Svi klikću na OKEJ a ne znaju ni šta klikću

Podeli vest

Naša interesovanja, sadržaji koje pratimo i informacije koje delimo na društvenim mrežama i internetu prave virtuelnu sliku o nama, a neoprezno davanje saglasnosti otvara vrata raznim reklamnim sadržajima. O tome koliko je digitalni marketing isplativ dovoljno govori podatak da je prihod Gugla za 2020. godinu od reklama bio oko 147 milijardi dolara

Potrebno vam je nešto od bele tehnike, laptop ili neki kućni aparat. Na Guglu ste prvo upoređivali cene, potom možda i kupili to što vam treba, ali kada ste kasnije ponovo otvorili pretraživač, zatrpale su vas reklame za proizvode za koje ste bili zainteresovani. Ta pojava se u marketingu zove digitalno retargetiranje.

- Nameće nam se raznim metodama, što više što manje otkrivenim ili skrivenim. Jedna od tradicionalnih metoda – praćenje ponašanja korisnika je korišćenje kukija (kolačića). Malih podataka, delova podataka koji su na vašem uređaju, vašem brauzeru (pretraživaču) koji prosto nastaju vašim korišćenjem interneta. Prate vas kroz više veb stranica i omogućavaju neke druge metode - objašnjava Višnja Crnogorac iz kompanije informacionih i komunikacionih tehnologija.

Internet oglašivači i posredstvom telefonskih aplikacija dolaze do podataka o tome za koje smo proizvode zainteresovani, a da mi i ne slutimo da im prećutno dozvoljavamo da to koriste.

- Neke od ovih tehnika možda ne vidimo na prvi pogled kada pristupamo određenoj veb-stranici. Ono što je sigurno je da bi trebalo da budemo obavešteni o ovim metodama i da imamo pravo da neke od njih odbijemo. Da odbijemo analizu našeg korišćenja interneta i naših ličnih podataka za određene marketinške svrhe - napominje Crnogorac.

Mnogi sajtovi koje koriste milioni širom sveta su uvezani. Džimejl nalog može biti povezan sa Jutjubom kao i sa Fejsbukom. Naša interesovanja, sadržaji koje pratimo i informacije koje delimo prave virtuelnu sliku o nama, a neoprezno davanje saglasnosti otvara vrata raznim reklamnim sadržajima.

- Svi klikću o'kej ne znaju ni šta klikću, niko ni ne pročita, a u stvari dobar deo toga se odnosi na praćenje tvoje aj-pi adrese odakle si došao i gde ideš dalje i uz pomoć raznih marketinških alata ponovo te retargetiraju, to se prati na društvenim mrežama i onlajn - napominje Dušan Žica marketinški strateg.

Za Jutjub bez reklama posebno se plaća. Postoje i besplatni programi koji blokiraju reklame, ali je njihova funkcija ograničena. Za bezbedniju pretragu na Guglu koja ne ostavlja tragove postoji inkognito mod. O tome koliko je digitalni marketing isplativ dovoljno govori podatak da je prihod „Gugla“ za 2020. godinu od reklama bio oko 147 milijardi dolara.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Što je gore građanima Srbije, to opozicija više trlja ruke! Oni su spremni da bace pod noge sve što je srpsko!
Live TV

Što je gore građanima Srbije, to opozicija više trlja ruke! Oni su spremni da bace pod noge sve što je srpsko!

Specijalni predizborni program na Informer TV! Izborna tišina počinje tačno u ponoć. Za dva dana, u nedelju čekaju nas izbori. U pitanju su loklani izbori, ali su oni suštinski nacionalno važni. Jako je važno da svi razumemo važnost ovih izbora i da svi zajedno donesemo odluku hoćemo li u budućnost ili u prošlost. Gost u Informer Kolegijumu je narodni poslanik Vladimir Đukanović, dok su u studiju Informera gosti bili Saša Milovanović, direktor Srpskog telegrafa i Uglješa Mrdić, član GO SNS.

30.05.2024

23:41

Srbija postaje uzor u Evropi! Ozbiljnu državu može obezbediti samo Aleksandar Vučić! (VIDEO)
Live TV

Srbija postaje uzor u Evropi! Ozbiljnu državu može obezbediti samo Aleksandar Vučić! (VIDEO)

Upravo je završen miting u Nišu. Čini se da opozicija pokušava da zbuni birače ne bi li ti birači doneli pogrešnu odluku. Tema Informer specijala bili su izbori 2. juna. Na ovu temu govorili su Biljana Pantić Pilja, član Predstavništva SNS-a, prof. dr Stevica Deđanski, analitičar, Miljan Jovićević, analitičar, Radoslav Milojičić Kena, narodni poslanik SNS-a.

30.05.2024

19:56

Donošenje sramne rezolucije zapravo proističe iz jedne presude! Sve je počelo u Hagu! (VIDEO)
Live TV

Donošenje sramne rezolucije zapravo proističe iz jedne presude! Sve je počelo u Hagu! (VIDEO)

Rezolucija o takozvanom genocidu u Srebrenici kao i izbori 2. juna i dalje su najaktuelnije teme. Situacija na KiM takođe ima nacionalni značaj. Na sve ove teme u "Info danu" govorili su bivši premijer Srbije Nikola Šainović, glavni urednik RT Balkan Nikola Vrzić i politički filozof Dragoljub Kojčić. Uživo u program uključio se i Predrag Maslar, predsednik opštine Arilje koji je govorio o tome šta je učinjeno u ovoj opštini u poslednje četiri godine, ali i koji su planovi za naredne četiri.

30.05.2024

16:59

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija